De schuldenval van postorderbedrijven



Onze brievenbussen puilen uit met catalogussen van bekende postorderbedrijven zoals Wehkamp en Neckermann. De kortingen worden steeds aantrekkelijker. Nu is er al 20% korting op die leuke jeans of zelfs 40% op die super jurken. En wie verder bladert vindt ook nog een uitgebreide selectie van in prijs verlaagde HiFi-systemen of flatscreens. En wilde je niet allang een nieuwe bank in de woonkamer?


Betalen in termijnen


Bij postorderbedrijven vind je het niet alleen allemaal tegen sterk gereduceerde prijzen, maar je kan er ook betalen in termijnen. En het gaat allemaal heel gemakkelijk! Bij de slaapkamer en de nieuwe designkeuken heeft het toch ook gewerkt.

Aanbiedingen steeds verlokkender


De acties worden steeds agressiever, de aanbiedingen steeds verlokkender. En online bestellen via een postorderbedrijf heeft één groot voordeel: van online kopen raakt de beurs niet leger. De natuurlijke grens die de kooplust remt bij een dagje gewoon winkelen, een lege portemonnee, is er bij bestellen via Internet niet.

Betalen mag ook later

U koopt comfortabel thuis, de rekening hoeven we pas dagen of weken later te betalen. Al snel lopen zo de bedragen op die niet meer kunnen worden betaald. En als er dan ook nog onvoorziene kosten komen, zoals de reparatie van de auto of de aanschaf een nieuwe wasmachine, dan verliest men al snel het overzicht.

Schuldhulpsanering


Hier helpt maar één remedie: uitgesteld betalen en betalen in termijnen vermijden om te voorkomen dat de kleine bedragen die men wél betalen kan, straks opgaan aan rente of incassokosten. En wie voor zichzelf geen uitweg meer vindt, moet de onprettige weg naar de schuldhulpsanering niet op de lange baan schuiven.

Reacties